یا رجایی عند مصیبتی! سلام پاسخ کامل در وبلاگ بنا بر نظر شما داده شد خانوم! خب من قبلا نمی دونستم خانومی به طور قطع.البته از لحن کلام متوجه شدم ولی... شرمنده! در مورد گذاشتن در وبلاگ و اجازه خواهش می کنم.البته نام وبلاگ یک "الف" کم دارد ! :دی "وقایع الاتفاقیه"است ! در مورد نوشتن یک ناشناس در پست سخن امام در نوفل لوشاتو! بله امام (س) گل کاشتند! این ناشناس ها را حالم بهم می خورد بعضا جواب می دهم.انسان با هویت نمی تواند بی هویت شود مگر آنکه ... بگذریم! یک سوال دارم ازشون : آیا حکومت مدعی علی(ع) و آلش(ع) قبول دارد اگر یک کسی(هرکه باشد؛یهود.نصارا؛شیعه سنی و...شخصیت نظام و یک گدا و...)از حاکم و شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد ایشان را به دادگاه علنی با شرکت عموم ببرد مثل مولاء (ع)و قاضی حتی برای حاکم از جا بلند نشود حتی به احترام؟؟ فردی مثل جنتی(لعنت الله علیه) که نسبت به حاکمیت و شخص اولی نه سر پیاز است نه ته..باید دادگاه را خدمت ایشان برد و نه ایشان به دادگاه بیایند و تازه کسی که از او شکایت کرده بی آنکه دادگاهی تشکیل شود به چندین سال جبس و چندین شلاق و تعلیق کار دولتی و منع سخنرانی و ..در می آید !
براي كساني كه با زبان دكتر شريعتي آشنايي كمتري دارند لازم است توضيح داده شودكه معني سخن ايشان اين نيست كه به نماز ايستادن و به شراب نشتسن يكي است! هرگز چنين نبوده و چنين چيزي مورد نظر دكتر شريعتي نيست. بلكه منظور اين است كه وقتي در صحنه جنگ بين حق و باطل نيستي، به هر كاري كه مشغول باشي، حق را ياري نكرده اي و باطل را نرانده اي، پس اثر كار تو و سهم تو در اين نبرد هيچ است. وجه ديگر اين سخن، جنبه تهييجي آن است در زمان خودش، براي به صحنه كشاندن مردم براي ايستادگي در مقابل استبداد شاهنشاهي؛ تا برخي فكر نكنند با عبادت صرف و چشم پوشي از نقش اجتماعي خود، به عنوان مسلمان، مي توانند سهم خويش را در بهشت محفوظ نگه دارند! از اين رو بايد به هر سخن در ظرف مكان و زمان خودش نگريست.
۳ نظر:
یا رجایی عند مصیبتی!
سلام
پاسخ کامل در وبلاگ بنا بر نظر شما داده شد خانوم!
خب من قبلا نمی دونستم خانومی به طور قطع.البته از لحن کلام متوجه شدم ولی... شرمنده!
در مورد گذاشتن در وبلاگ و اجازه خواهش می کنم.البته نام وبلاگ یک "الف" کم دارد ! :دی
"وقایع الاتفاقیه"است !
در مورد نوشتن یک ناشناس در پست سخن امام در نوفل لوشاتو!
بله امام (س) گل کاشتند!
این ناشناس ها را حالم بهم می خورد بعضا جواب می دهم.انسان با هویت نمی تواند بی هویت شود مگر آنکه ...
بگذریم!
یک سوال دارم ازشون :
آیا حکومت مدعی علی(ع) و آلش(ع) قبول دارد اگر یک کسی(هرکه باشد؛یهود.نصارا؛شیعه سنی و...شخصیت نظام و یک گدا و...)از حاکم و شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد ایشان را به دادگاه علنی با شرکت عموم ببرد مثل مولاء (ع)و قاضی حتی برای حاکم از جا بلند نشود حتی به احترام؟؟
فردی مثل جنتی(لعنت الله علیه) که نسبت به حاکمیت و شخص اولی نه سر پیاز است نه ته..باید دادگاه را خدمت ایشان برد و نه ایشان به دادگاه بیایند و تازه کسی که از او شکایت کرده بی آنکه دادگاهی تشکیل شود به چندین سال جبس و چندین شلاق و تعلیق کار دولتی و منع سخنرانی و ..در می آید !
کاش تیتر را همان می زدی؛"حقیقت رویاها"
براي كساني كه با زبان دكتر شريعتي آشنايي كمتري دارند لازم است توضيح داده شودكه معني سخن ايشان اين نيست كه به نماز ايستادن و به شراب نشتسن يكي است! هرگز چنين نبوده و چنين چيزي مورد نظر دكتر شريعتي نيست.
بلكه منظور اين است كه وقتي در صحنه جنگ بين حق و باطل نيستي، به هر كاري كه مشغول باشي، حق را ياري نكرده اي و باطل را نرانده اي، پس اثر كار تو و سهم تو در اين نبرد هيچ است. وجه ديگر اين سخن، جنبه تهييجي آن است در زمان خودش، براي به صحنه كشاندن مردم براي ايستادگي در مقابل استبداد شاهنشاهي؛ تا برخي فكر نكنند با عبادت صرف و چشم پوشي از نقش اجتماعي خود، به عنوان مسلمان، مي توانند سهم خويش را در بهشت محفوظ نگه دارند! از اين رو بايد به هر سخن در ظرف مكان و زمان خودش نگريست.
با تشکر از ناشناس عزیز
فکر کردم جمله خود به اندازه ی کافی رسا می باشد .....
به هر حال از تذکرتان ممنونم
ارسال یک نظر